Vejledning

Inden du kan komme i gang med at reservere baner, skal du være logget ind. Inden du kan logge ind, skal du være oprettet som bruger. For at blive oprettet som bruger, skal du være medlem af klubben. Har du ikke modtaget dit medlemsnummer, skal du kontakte klubbens kasserer, med information om navn, telefonnummer, fødselsår og email-adresse. Er du medlem af klubben, skal du blot trykke på linket “Registrer” under den grønne LOG PÅ knap, og udfylde de påkrævede felter.

logon

Når du udfylder dit brugernavn, skal navnet være genkendeligt, så det matcher det navn du er oprettet med som medlem, det kan f.eks være LarsPedersen eller lign. Undlad at bruge kaldenavne, der ikke kan relateres til dit rigtige navn. Du skal også indtaste din e-mail adresse og medlemsnummer.  Når du sender disse informationer afsted, vil én af tennisklubbens administratorer kontrollere at du rent faktisk ér medlem og derefter godkende dig som bruger. Samtidig modtager du en mail, med et link til en side, hvor du kan angive din adgangskode. Modtager du ikke en mail, så husk at kontrollere din SPAM mappe, for at se om mailen skulle være røget deri.

Administratorgodkendelsen kan først finde sted, når administratoren har modtaget informationer om medlemmet fra klubbens kasserer. Der kan gå op til 24 timer fra registrering til godkendelse, og længere tid i weekender og ferieperioder.

Når du er godkendt, modtager du endnu en mail, med godkendelse, og igen link til angivelse af en adgangskode. Har du allerede angivet en adgangskode, kan du logge på med det samme. Har du ikke tidligere angivet en adgangskode, skal du gøre det nu, og kan logge på derefter.

Modtager du ikke brugernavn og mail med adgangskodelink (vent op til 24 timer), så send en mail til webmaster, så sender han en ny mail.

Efter du er logget på, vil du kunne se siden under “Banereservation”, og foretage reservationer. På reservationssiden kan du se alle dine aktive reservationer øverst på skærmen:

my_bookings

Her må du som person højest oprette 3 reservationer, som det er beskrevet under “Regler“. Det er at sammenligne med, at du kun har 3 fysiske brikker, at foretage reservationer med på en tavle i klubhuset.

Du foretager en ny reservation ved at vælge en bane:

show_available_times

Husk at klikke på “VIS TILGÆNGELIGE TIDER”. Glemmer du det, vil det være den sidst viste bane, der stadig vises. Efter at have klikket, kan du se de ledige tider, der altid er markeret med grøn farve.

reservations

Når du klikker på én af de grønne felter, så opretter du en reservation på den valgte bane, på det valgte tidspunkt. Du modtager en e-mail om din reservation, og en påmindelse ca. 4 timer før det valgte tidspunkt.

De grå felter er reserveret til træning eller andre arrangementer, og kan derfor ikke reserveres.

Bestyrelsen forbeholder sig altid ret til at inddrage foretagne reservationer. Skulle dette ske, vil du modtage en e-mail om at din reservation er slettet.

I bunden af siden kan man se alle reservationer i tekstform. Her kan du se hvem der har reserveret hvilke tider. Der kan sorteres efter forskellige ting, afhængigt af hvilken kolonneoverskrift man klikker på.

Hvis du vil slette en tidligere oprettet reservation, kan du gøre dette på din profilside. Den kan du komme til, ved at være logget på, og klikke på “Profil” i venstre menu, eller ved at klikke på dit brugernavn, øverst på siden til højre, hvor der står Hejsa, <brugernavn>. Reservationer findes nederst på siden under “Appointments+”.